dimanche 27 mars 2011

shoulder news... :)


shoulder anatomy..creepy...
Good Morning'
I am just back from the physio. My appointment was At 7am ..(yeah I Know..Way to Early..hahah!)
Was alright until he start to work on my shoulder.. He said my muscle goes into spasm ,all the fibers within the core of a muscle contract simultaneously.
But I feel better.
 He test my muscle capacity and i am At 25%  as my left hand So its  KInd of ...weak ! but whatever..i am gonna be better soon!! hahah!
They said they gonna let me do the  next contest  if i am at 80% of my capacity.. so I have 4 days for that!! LOng shot..BUT GAME ON!!  I am sure my muscle gonna wake up soon!! haha!! I can feel it.. !!
Otherwise .. my movement has so much better  now I can raise my arm  up  ..
HE did some acupuncture on it, exercises, massage pressure.. (not the massage with used to like...haha) ice it,Strap it ..

MY schedule for the next few days!! ICE it , physio, exercise, and learn how to be patient!!


 But otherwise i am feeling good! and i m happy to be in sydney with the miley-diers family and Popo we have a lot of fun.. And hopefully its not a boring city .. and there are so much things to do here !!!
That's it for now!!
Stay tuned.
xx amandine

Salut tous le monde
Quelques news Express de mon épaule.
J ai debute la Kine ce matin A 7h ..( dure de se lever si tôt pour se faire torturer..hahha)
 C'etait assez violant de bosser sur l épaule a froid! "J ai beau être Matinal ....Ca fait mal!!"" MOUHAHAHA!
Je bouge beaucoup mieux mon bras et je peux desorme  le soulever , le problème vient de mes muscles .. Selon le Kine , mes muscles sont "spasme" ce qui les empêches de se contracter progressivement ..le muscle se contracte involontairement  et a du mal a se relâcher.. Enfin si j ai bien compris.. en plus simple ..  je n utilise pas correctement mes muscles autour de l épaule....
Il a ensuite teste la capacité de mes muscles, et je ne suis qu'a 25% en  comparant a mon bras gauche, ce qui est assez faible.
Je ne serai autorise pas les docteurs a participer a la prochaine compétition a seul condition d'atteindre 80%..
donc .. j en suis la! c est un challenge avec moi meme ! mais je suis sure que ca va le faire!!!

Au programme des prochains jours, kine, exercices, glacer toute les heures  ,et apprendre la patience..
hahah!
voili pour les tites news.. les resultats officiel de mon IRM  arriveront bientot...

A part ca ; le moral va au top! je suis bien entoure par la famille Miley Dyer et  popo! On a pas le tps de s ennuyer, Et Sydney est vraiment une magnifique ville ou les activités ne manque pas!!
VOILA!!! A BIENTOT POUR DE NOUVELLES "NEWS"!!!
XX
amandine
Acupuncture time 

sleepy head a 7am for my physio session... :)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire